Tuesday, April 30, 2013

Praktikum 2: S.K Plaie, Samarahan ^^

Assalammualaikum...
Tadi dah cakap kan, aku nak update ceghiter-ceghiter aku sepanjang 6 bulan lepas. Dahtu siap taruk gambar lagi ala-ala nak menjana minda murid and meningkatkan kemahiran berfikir murid semasa set induksi berjalan...ok, kalau nak tau cegiter pasal gambar tu, haruslah anda terus membaca entry2 dari saya kerana saya akan memulakan cerita bermula dari September 2012 sedangkan ceghiter pasal gambar tu adalah pada bulan lepas...ha...engkau panjang kot mukadimah...maafkan saya...

Ok, selepas puas merapu, inginlah saya mengkhabarkan kepada anda sekalian bahawa bukan setakat praktikum fasa 2 yang sudah berakhir. Malah, praktikum fasa 3 pun sudah seminggu berakhir...Mwuehehehe... Tapi, kalau aku tetibe terus update ceriter latest punye macam lompong semacam...so, let me be ye... TQ... (aku excited nak citer sebenaqnya)

Tapi, untuk memendekkan masa and mengelakkn otak aku bekerja lebih masa dengan mengingat tarikh-tarikh and peristiwa-peristiwa yang berlaku sepanjang praktikum fasa 2 berlangsung, moleklah kiranya andai saya menunjukkan sahaja gambar-gambar yang berkaitan ok... 

SELAMAT DATANG KE S.K PLAIE, SAMARAHAN




PERKHEMAHAN KADET REMAJA SEKOLAH 





 PROJEK UNTUK SEKOLAH - Mutiara Kata

Ngehehe.. tengah2 sibuk nak melaminate kertas-kertas tu, tetiba keluar asap and bau hangit.. Hasilnya selepas keluar dari oven.. err..dari mesin laminate..hee..

Yep.. 

With year 5. 7 ppls only..tapi, cabaran nak ajar kelas ni.. sangat menguji kemahiran berfikir secara kritis dan kreatif aku taw...


With year 4. Kelas ni sangat meriah..kadang-kadang, anda akan mendapati seorang atau beberapa pelajar anda hilang dari pandangan. Jangan panik !. Sila cari bawah meja, InshaAllah anda akan menemui mereka yang sedang tersengih-sengih melihat anda seolah-olah anda dan mereka sedang bermain sembunyi-sembunyi dan anda berjaya menemui tempat persembunyian mereka. Selepas itu giliran anda pula untuk bersembunyi.. Cheh ! Bersembunyi mende.. dan dan tu juga aku bagi khutbah panjang kat diorang.. haaaa engkau, jangan maen-maen ngn cikgu Murni...

KLINIK UPSR DI UNIMAS-Anjuran Berita Harian









 BERSAMA GURU BESAR S.K PLAIE, CIKGU ACHONG

MENAMPAL DAN MENGHIAS BERANDA- PROJEK SEKOLAH

Sebelum

The Making of

Tadaaaaa...

Again..Tadaaaaa....

 Sweet tak...sweet tak... (muntah)

HARI TERAKHIR DI S.K PLAIE


My practicum phase 2 partner nana with the teachers. Yang kiri sekali tu guru pembimbing kami, Cikgu Saripah.. Sangat membimbing and sporting.. ^^

Ha...dia bukan nangis taw, budak ni tengah berusaha mengingat sifir. Sifir berapa, ak x hengat... gigih kan..




Yay!! Peace fr me n the teachers of S.K Plaie


Ok (Lec aku pernah tego tolong kurangkan penggunaan ok. Tp, nak buat jugak.Aku peduli hape..mwehee.. ) Back to the story, Overall, praktikum 2 bulan di S.K Plaie sangat menyeronokkan.. Siyes, masa aku tengah taip ni, aku rinduuuu sangat kat murid-murid and cikgu-cikgu kat Plaie..  =( .

P/S: Sila bersabar menunggu cengiter seterusnya OK... ^^

0 comments:

Post a Comment